Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArd, Josh
TitelThe Foreign TA Problem from an Acquisition-Theoretic Point of View.
QuelleIn: ESP Journal, 6 (1987) 2, S.133-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Faculty; Communicative Competence (Languages); Correlation; Discourse Analysis; English for Academic Purposes; Graduate Students; Interlanguage; Language Proficiency; Learning Theories; Second Language Learning; Teaching Assistants; Teaching Methods; Teaching Skills
AbstractRelates research on second language acquisition (SLA) and research on the language problems of foreign teaching assistants (TAs) and their remediation. SLA research has not yet addressed specific data on the proficiency level needed for effective foreign TAs. Research needs are outlined. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: